sora+gold+mandala+semi+transparent.png (2000×2000) | Seni, Undangan Under vårt tak bjuder vi in till qigong och yogaformer i den mer stillsamma andan.
Utbudet är alltid ihopsatt med en önskan om att stödja dig, i ditt skapande efter en mer avstressande, vital, meningsfull och human vardag. Låt besöket hos oss bli din “vardagsretreat”
Varmt välkommen att planera in din stillsamma stund på mattan!

Dekoration

BOKNING
Du bokar dig till önskad klass/kurs via respektive lärares kanaler (se info nedan) Det är också direkt till dem du vänder dig om du har frågor om deras utbud.

HÖSTEN 2022 HOS OSS

Måndag Tisdag Onsdag Torsdag Fredag Lördag Söndag
TIME FOR STILLNESS: POP-UP EVENT
- Caroline & Philip / TrulyYou (60-120min) Eventet kan även poppa upp andra dagar i veckan. På plats och/eller online. Är det event på gång hittar du det bokningsbart på vår bokadirekt-sida under fliken "QIGONG / KURSER / EVENTS"
09.30
10.45
YOGA & GONG
- Pia / Framgångspraktiken (Start 19/8)
11.45
12.45
HÖJ DIN ENERGI OCH MINSKA STRESS MED QIGONG (PÅ PLATS ELLER ONLINE/ZOOM)
- Philip / TrulyYou (9 v. kurs, Nivå 2, Start 26/9
17.30
18.45
YINYOGA
Marja. Start 8/11 (Mer info kommer)
17.00
18.00

YOGAKURS - STRESSREDUCERING
- Maria Svalin (8v.kurs start 13/9)
17.00
18.00
KUNDALINIYOGA
- Annika / Yogadax (Start 24/8)
17.30
18.45
YOGA & GONG
- Pia / Framgångspraktiken (Start 1/9)
17.30
19.00
YOGAKURS - BYGGA & STÄRKA
- Maria Svalin (10v.kurs start 13/9)
18.30
19.45
YINYOGA
- Annika / Yogadax (Ojämna veckor Start 4/9)
18.00
19.15

GONG-BAD
- Pia / Framgångspraktiken (Jämna veckor, Start 14/8 )
18.00
19.30
HÖJ DIN ENERGI OCH MINSKA STRESS MED QIGONG (PÅ PLATS ELLER ONLINE/ZOOM)
- Philip / TrulyYou (9 v. kurs, Nivå 1, Start 26/9
19.15
20.30

💫 PROVA PÅ QIGONG HT 22 💫 PÅ PLATS ELLER ONLINE/ZOOM
- Philip / TrulyYou (22/8, 5/9, 12/9) Inför höstens kurs
19.15
20.30
YINYOGA FÖR HORMONBALANS
Sara / YogaBySara (Start 31/8)
19.15
20.30
SALEN LEDIG FÖR TILLFÄLLET
Hör av dig för mer info
19.30
21.00

Måndag

  • HÖJ DIN ENERGI OCH MINSKA STRESS MED QIGONG (PÅ PLATS ELLER ONLINE/ZOOM) - Philip / TrulyYou (9 v. kurs, Nivå 2, Start 26/9
    17.30 - 18.45
  • HÖJ DIN ENERGI OCH MINSKA STRESS MED QIGONG (PÅ PLATS ELLER ONLINE/ZOOM) - Philip / TrulyYou (9 v. kurs, Nivå 1, Start 26/9
    19.15 - 20.30
  • 💫 PROVA PÅ QIGONG HT 22 💫 PÅ PLATS ELLER ONLINE/ZOOM - Philip / TrulyYou (22/8, 5/9, 12/9) Inför höstens kurs
    19.15 - 20.30

Tisdag

  • YINYOGA Marja. Start 8/11 (Mer info kommer)
    17.00 - 18.00
  • YOGAKURS - STRESSREDUCERING - Maria Svalin (8v.kurs start 13/9)
    17.00 - 18.00
  • YOGAKURS - BYGGA & STÄRKA - Maria Svalin (10v.kurs start 13/9)
    18.30 - 19.45

Onsdag

  • KUNDALINIYOGA - Annika / Yogadax (Start 24/8)
    17.30 - 18.45
  • YINYOGA FÖR HORMONBALANS Sara / YogaBySara (Start 31/8)
    19.15 - 20.30

Torsdag

  • YOGA & GONG - Pia / Framgångspraktiken (Start 1/9)
    17.30 - 19.00
  • SALEN LEDIG FÖR TILLFÄLLET Hör av dig för mer info
    19.30 - 21.00

Fredag

  • YOGA & GONG - Pia / Framgångspraktiken (Start 19/8)
    11.45 - 12.45

Lördag

  • TIME FOR STILLNESS: POP-UP EVENT - Caroline & Philip / TrulyYou (60-120min) Eventet kan även poppa upp andra dagar i veckan. På plats och/eller online. Är det event på gång hittar du det bokningsbart på vår bokadirekt-sida under fliken "QIGONG / KURSER / EVENTS"
    09.30 - 10.45

Söndag

  • YINYOGA - Annika / Yogadax (Ojämna veckor Start 4/9)
    18.00 - 19.15
  • GONG-BAD - Pia / Framgångspraktiken (Jämna veckor, Start 14/8 )
    18.00 - 19.30
No events available!

FRAMGÅNGSPRAKTIKEN - PIA HIDENIUS

sora+gold+mandala+semi+transparent.png (2000×2000) | Seni, Undangan Yoga & Gong

Välkommen på yoga för såväl nybörjare som vana yogautövare!

Mina klasser består av Kundaliniyoga, Medicinsk yoga och Soundyoga. Kundaliniyoga och Medicinsk Yoga är i princip samma sak och Soundyoga är relativt lik men med inslag av yin-yoga mm. Passen inom de 3 olika yogaformerna kan däremot skilja sig åt ganska mycket. Därför väljer jag att i min schemalagda undervisning kalla all pass för “yoga” oavsett vilken av dessa yogaformer vi utövar vid ett specifikt tillfälle.
Varje pass oavsett yogaform är designad för att bidra till specifika effekter förutom de allmänna effekter som yogan har och du kan alltid anpassa yogan efter dig själv och dina förutsättningar genom att välja sittställning, tempo och intensitet i övningarna.

Du är inte bunden till en hel kurs utan kan komma och gå som du vill på enskilda pass vilka dagar du vill. Dock behöver du boka din plats till varje tillfälle. Det gör du via Boka Direkt (se länk nedan). 

 

TRULYYOU - PHILIP MIRZA

sora+gold+mandala+semi+transparent.png (2000×2000) | Seni, Undangan– Kurser och workshops i Qigong

Qigong passar särskilt bra för den moderna människan, i ett samhälle där tempot och stressnivån ofta är hög. Övningarna/rörelserna är enkla, svepande, flödande, mjuka och mycket effektiva. De utförs ståendes, vi står stilla med fötterna och kroppen får röra sig i skonsamma, anatomiskt korrekta och meditativa rörelser. Qigongen går lika bra att utföra sittandes.

Qigong är en praktik som innebär mycket mer än långsamma rörelser. Att ta del av qigong-teori och dess livslära är att bringa harmoni på alla plan hos sig själv som människa. Du kommer tex också få större förståelse för oönskade beteendemönster och verktyg att kunna bryta negativa tankemönster m.m.

Info om alla våra prova på tillfällen , kurser och helgretreater i Qigong:
https://trulyyou.nu/workshops-kurser/
Bokning: TrulyYou på Bokadirekt

YOGADAX - ANNIKA LINDEFLOD

sora+gold+mandala+semi+transparent.png (2000×2000) | Seni, UndanganKundaliniyoga och Yinyoga

Kundaliniyoga består både av statiska och dynamiska positioner. De flesta övningarna är relativt lätta att utföra, men kraftfulla och effektiva. Ett viktigt inslag är olika andningstekniker och ibland mantran. Mellan varje övning har vi en kort vila och vi avslutar passet med en längre vila och en kort meditation. Kundalinyoga balansera våra chakran och energier samt stärker vårt nervsystem och våra inre organ.

I Yinyogan utför vi relativt enkla övningar som vi stannar stilla i under några minuter. Detta för att musklerna ska slappna av så att vi kommer åt bindväven, ligamenten och skelettet – vi jobbar med att sträcka ut, öppna upp eller trycka ihop. Vi stärker även de inre organen och vårt immunförsvar. Det är en stillsam yogaform där avslappningen är själva nyckeln.

Dom flesta yogaformer har samma övergripande syfte; att stärka oss fysiskt, mentalt och känslomässigt. Vi tränar uthållighet och koncentrationsförmåga – öka vår medvetenhet och självinsikt.

Jag vill kunna erbjuda dig en stunds närvaro på mattan – en chans att slappna av, landa i dig själv och ladda ny energi. Alla kroppar är olika med olika förutsättningar, vi strävar inte efter perfektionism i positionerna. Alla kan delta och alla är välkomna. Och till dig som är helt ny inför yoga vill jag förmedla att atmosfären är tillåtande och inkluderande.

Boka:www.momoyoga.com/yogadax/
FB: https://www.facebook.com/yogadax
Instagram: yogadax_lindeflod

YOGABYSARA - SARA JONSSON VANDER HEIJDEN

sora+gold+mandala+semi+transparent.png (2000×2000) | Seni, Undangan – Yinyoga för hormonbalans

Lugn och återhämtande yoga ligger mig närmast hjärtat. Att ge kroppen tid att känna in och släppa taget. Att ge sinnet möjlighet att reflektera och landa i det som är viktigt. Det innebär inte att yogan är stillasittande och händelselös, tvärt om, lugn yoga kan vara både rörlig och flödande, men då på ett sätt som stimulerar det parasympatiska nervsystemet, vårt lugn och ro system.
Yoga för hormonbalans passar kvinnor i alla åldrar som vill ta hand om sin hormonhälsa, öka den hormonella balansen och få stöd genom livets olika skeeden. Yogapositionerna är lättillgängliga och kraftfulla, hämtade främst från yinyogan men även restorative yoga och mjuk hatha. Yogan stimulerar hormonbalansen genom mjuka yogarörelser där även yin-myorelease (en mjuk punktmassage med bollar) och självmassage är en viktig del.
Efter passet känner du dig mjuk och avslappnad in på djupet och stärkt med mer energi och sinnesro. Det blir en härlig stunds self-care att längta tillbaka till.
Varmt välkommen!

Jag som håller i passen Yoga för hormonbalans heter Sara och driver sedan några år YogaBySara. Förutom Yoga så brinner jag för hållbarhet i alla dess former, älskar att gosa med alla sorters djur (nästan) och att vara i naturen. Jag vill hjälpa medmänniskor att ta fram det bästa i sig själva och känna lite mer. Låta var och en blomma ut på yogamattan, och i sig själva, i sin egen takt och efter egna behov. Lyssna mer på den inre rösten från hjärtat.
Sedan 2019 har jag hållit yogaklasser och workshops och har även en egen retreatgård i Rumma, på landet mellan Valdemarsvik och Åtvidaberg där jag håller helgretreats, dagretreats och workshops.
Jag är certifierad lärare inom yinyoga, mediyoga, ashtangayoga
och har fördjupat mig inom mindfulness, ayurveda och hormonhälsa.

NÄR:
– Yinyoga för hormonbalans, Onsdagar 19.15-20.30. Start 31 augusti, Välkommen in
från 18.55
INVESTERING:
– Kurs 10 ggr: 1650 kr (165 kr /pass) Detta alternativ är att rekommendera då jag
bygger upp passen från gång till gång med övningar och kunskaper om hormonhälsa.
– 5 ggr: 850 kr (175kr/pass)
– Dropin: 185 kr/pass
– Prova på: 100 kr första gången 31/8 och 7/9

Boka: [email protected]
Web: www.yogabysara.se
Instagram/FB: @yogabysaraj

MARIA SVALIN

sora+gold+mandala+semi+transparent.png (2000×2000) | Seni, Undangan – YOGA FÖR STRESSREDUCERING
Känner du dig uppe i varv? Har du svårt att sova? Upplever du och påverkas du av för mycket stress i ditt dagliga liv?

Den här kursen på 8 tillfällen riktar sig till dig som känner att du behöver verktyg för att komma ner i varv, känna dig mer grundad, förbättra din sömn och hitta ett lugn i tillvaron. Själva klassen är ca 45 minuter lång och fokuserar på rörelse, medveten närvaro, självreglering, grundning såsom kontakten med marken, andning samt avslappning. Både innan och efter klassen kommer du att få fylla i en självskattning kring din upplevelse/känsla.

Kursen följer Traumaanpassad Yoga Sveriges metoder. Läs mer

sora+gold+mandala+semi+transparent.png (2000×2000) | Seni, Undangan–  BYGGA & STÄRKA
Känner du dig stel och kanske har du, av någon anledning, smärta i kroppen? Upplever du att du och din kropp inte riktigt komma överens med varandra?

Under den här 10v-kursen arbetar vi med att bygga och stärka kroppsmedvetenhet, styrka inifrån och ut samt rörelseglädje. Successivt och progressivt utforskar vi mobilitetsövningar för olika delar av kroppen fr att bygga och stärka vägar till rörelse, nördar lagom mycket kring kroppens förträfflighet, beskaffenhet och möjligheter, provar nya rörelser samtidigt som fokus ligger på andning och medveten närvaro.

Dina förutsättningar är utgångspunkten till yogan, så oavsett yogavana är du välkommen. Klok och inkännande yoga med utgångspunkt i Viryayoga och metoder från Traumaanpassad Yoga.

Boka: https://www.mariasvalin.se/yoga/
FB: https://www.facebook.com/mariasvalinyoga/

Dekoration

Inför ditt pass

sora+gold+mandala+semi+transparent.png (2000×2000) | Seni, Undangan Vad ska jag välja?

Alla klasser och kurser passar dom flesta, även dig som nybörjare. Många rörelser/positioner kan göras på olika nivåer. Du blir alltid guidad av läraren och du känner in vilken nivå som passar dig just i stunden.

sora+gold+mandala+semi+transparent.png (2000×2000) | Seni, Undangan Väl på plats

Dörren utifrån innergården står öppen för dig en stund innan klassen börjar. Mer info om detta får du i din bokningsbekräftelse.

Yogaläraren kommer ta emot dig och checka av kring din betalning m.m. Vänligen sätt telefonen på ljudlös utan vibration. Om möjligt, byt gärna om hemma före och efter klassen. Omklädningsrum finns ej, ombyte sker inne på toaletten.

 

” Att säga att du är för stel för att yoga är som att säga att du är för smutsig för att bada ”

Yoga & Qigong-former under vårat tak

Time for stillness

POP UP-EVENT. När lust och möjlighet faller på bjuder vi, Caroline & Philip, in till en stund i stillsam anda. Eventen kan tex bestå av klasser/workshops/föreläsningar inom qigong, meditation, lymfsystemet, personlig och själslig utveckling m.m. Hålls på plats och/eller online via zoom.

Zhineng Qigong

Väldigt effektivt för dig som vill få mer energi, må bättre i rygg och leder m.m. Qigong hjälper dig även att förebygga, lindra och läka stressrelaterade problem. Detta genom att aktivera kroppens lugn&ro-system samt öka cirkulationen – kroppens kraftfulla förmåga till självläkning sätts igång. Dessutom är det en fantastisk personlighetsutvecklingsträning då det löser upp inre spänningar och stagnationer.

Soundyoga

( Soundyoga kan du uppleva i Pias/Framgångspraktikens klasser "Yoga & Gong" ) I Soundyoga gör vi först dynamiska yang-övningar och sedan statiska yin-övningar. De dynamiska yang-övningarna består av rörelser (ofta liknande som i Kundalini- och Medicinsk yoga) och i de statiska yin-övningarna stannar vi kvar och vilar i varje position (yin-yoga). I Soundyogan integreras ofta ljud i olika delar av passet. Det kan vara exempelvis Gong, klangskålar, vindspel, tinshas, trumma, rainstick och sång.

Gongbad

(Kallas också Gong-avslappning, Gong-meditation, Gong-vila). Vi kalibrerar oss genom att ta emot Gongens vibrationer under lång vila. Vi förbereder oss med ett par enkla övningar som passar alla (ofta en andningsövning och huvudvridningar). Sedan ligger du och vilar under tiden Gongarna spelas tillsammans med andra instrument under 45 minuter.

Yinyoga

En stillsam form av yoga där vi slappnar av och håller varje position i allt från två till tio minuter. I stillheten når vi djupt in till bindväven, som mjuknar och därför ökar din rörlighet. Yinyoga är för dig som önskar bli mer flexibel eller har behov av att stressa ned/slappna av

Kundaliniyoga

Kundaliniyoga är en dynamisk yogaform som bidrar till fysiskt, mentalt och känslomässigt välbefinnande genom rörelser, kroppsställningar, andningstekniker, meditation, mantran (ljud) och avslappning.

Medicinsk Yoga

Passar både dig som vill ha yogan som rehabilitering och dig som söker ett mjukt sätt att komma i balans. Du arbetar helt utifrån dina egna förutsättningar. Fysiska ställningar och övningar kombineras med andnings- och meditationstekniker. Har mycket goda effekter vid tex ryggproblem, utbrändhet, stress, sömnstörningar m.m

Dekoration

Skriv till oss